Jak Uber využívá psychologii

Uber se, jako dopravní služba, stal fenoménem po celém světě (škoda, že ne u nás). Nabízí unikátní business model pro řidiče, pohodlí a dostupnost pro cestující. Uber nabízí lepší cenu než klasické taxi. To ale není jediný důvod jeho úspěchu. Zaměřil se totiž na identifikaci a řešení konkrétních problémů, které mají typičtí zákazníci přepravních služeb.

Jedním je např. vnímání a stres, když musíte být někde včas. V situaci, kde pospícháte, je vaše vnímání času poněkud zdeformováno. Na základě psychologických studií bylo zjištěno, že lidé většinou posuzují svůj zážitek podle vrcholu intenzity a toho, jak to dopadne. V případě, kdy se potřebujete dostat na nějaké místo je to okamžik, kdy se dozvíte, jak dlouho budete čekat na odvoz a okamžik, kdy opravdu dorazíte.

Uber se proto soustředil na několik principů a řešení, které se zdá jednoduché – ukazuje jasně, kdy váš odvoz přijede, během doby čekání se váš snaží zabavit např. animacemi v aplikaci a využívá tzv. goal gradient effect.

Více si o tom můžete přečíst zde.

Mgr. Jakub Nosek, MBA, ACC (nosek@yes4grow.cz) je business mentor a management konzultant s téměř 16 lety zkušeností v oblasti poskytování služeb zaměřených na výkon, rozvoj a zvyšování efektivity jednotlivců i firem. Je zaměřen na rozvoj společností, zvýšení efektivity a motivaci pracovníků. Je aktivním účastníkem (poradcem, mentorem, porotcem) v různých akcelerátorech, start-up soutěžích a dalších programech podporujících rozvoj nových projektů a také hodnotitelem mnoha dotačních programů v České republice i Evropské unii.

Přečtěte si také další články na našem webu.

You may also like...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nechte si zasílat informace a náš nepravidelný digest, který monitoruje nejlepší  články, knihy, podcasty a videa o osobním rozvoji, které jsme za poslední dobu osobně viděli!

 

 

Ukázku najdete zde!

Odhlásit se můžete vždycky 🙂