Návyky, které mi pomohly odrazit se a začít žít spokojený život

Někdy se stane, že cítíte, že jste se ve svém životě dostali do stavu, kdy nejste s ničím spokojen. Nic se nedaří. V práci, společnosti ani rodinném životě. Následujících 10 zvyků, vám může pomoct, pokud je opravdu budete dělat denně, jak se znovu nastartovat.

  1. Meditace – tento návyk je v dnešní době velmi “sexy” a hojně probíraná. Nemusí být ale spojená s nějakou vírou nebo éterickým transformačním programem. Měl by to být čas pro vás. Čas na uklidnění. Na uvědomění si věcí. Na promyšlení. Čas, který je jen váš a pro vás.
  2. Vizualizace – je návyk, který vám umožní vymodelovat si vysněný svět. Vizualizace může dokázat zázraky. Představujte si pravidelně to, co chcete dosáhnout! Váš mozek na tom potom bude podvědomě pracovat.
  3. Psaní – návyk pravidelného, třeba i krátkého, zapisování toho, co jste prožili, to, co se vám líbilo a za co jste vděční může zcela změnit váš život. Uvědomíte si jak žijete, na čem vám opravdu záleží, s kým se stýkáte, co děláte a zda jste na té správné cestě.
  4. Plnění cílů – návyk zadávání cílů sami sobě a jejich plnění je způsob, jak posílit svoje sebevědomí, ale také cesta jak se dostat od stěžování a žvanění ke skutečnému pokroku.
  5. Chození – jedno pořekadlo říká, že není lepší léčení deprese než těžká fyzická práce. Nemusíte pracovat v kamenolomu, ale stačí když si dáte nějaký denní cíl počtu kroků, které ujdete.
  6. Cvičení – kromě chození je pro vaše tělo ale i duši balzámem, když pravidelně cvičí. Jednak trénujete tělo, ale také se tvoří látky, které významně pozitivně ovlivňují vaši psychiku.
  7. Učení se nových věcí – cokoliv nového, co slyšíte, přečtete si nebo naučíte rozvíjí vaši mysl a rozšiřuje obzory. Už nikdy nevidíte věci stejně a máte např. možnost zcela jinak reagovat na věci, které vás dříve rozčilovaly.
  8. Čtení a psaní – v době sociálních médií je velmi snadné konzumovat obsah. Zaměřte se, že nečtete netečně, jen tak z nudy. Vybírejte si jen ty věci, které vás zajímají a rozvíjí. Dalším stupněm je to, že obsah jen nekonzumujete, ale svoje názory zapíšete a publikujete. Zkuste to a uvidíte, že vaše přátele to bude zajímat!
  9. Čas bez telefonu – v dnešní době jsme prakticky závislí na svých telefonech. Přináší nám možnost komunikace, zábavy i sledování nejrůznějšího obsahu. Udělejte si pravidelně čas, kdy telefon vypnete (nebo si najděte aplikaci, která to udělá za vás). Tento nerušený čas můžete věnovat sobě nebo svým blízkým
  10. Choďte pravidělně spát – … a vstávejte brzy. Vaše tělo i duše potřebuje odpočinek. Navíc, když vstanete ráno, získáte čas, kdy vás nebudete nikdo rušit (viz také tento článek) a můžete aplikovat některý z výše popsaných zvyků.

Je čas začít 🙂 Více na toto téma si můžete přečíst v článku zde.

Přečtěte si také další články na našem webu.

Mgr. Jakub Nosek, MBA, ACC (nosek@yes4grow.cz) je business mentor a management konzultant s téměř 16 lety zkušeností v oblasti poskytování služeb zaměřených na výkon, rozvoj a zvyšování efektivity jednotlivců i firem. Je zaměřen na rozvoj společností, zvýšení efektivity a motivaci pracovníků. Je aktivním účastníkem (poradcem, mentorem, porotcem) v různých akcelerátorech, start-up soutěžích a dalších programech podporujících rozvoj nových projektů a také hodnotitelem mnoha dotačních programů v České republice i Evropské unii.

You may also like...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *